Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

20.10.2017

Iepirkšanās centrā RĪGA PLAZA būs veikals Maxima

Konkurences padome pieņēma lēmumu atļaut SIA “MAXIMA Latvija” iegūt tiesības izmantot SIA “LSREF3 Riga Plaza” piederošās mazumtirdzniecības telpas iepirkšanās centrā “RĪGA PLAZA”, kas atrodas Rīgā, Mūkusalas ielā 71. Šāds lēmums pieņemts, jo konkurencei netiks nodarīts kaitējums.

Izvērtējot darījuma ietekmi uz konkurenci, KP identificēja divus ietekmētos tirgus: 1)  ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības tirgus, kas ietver veikalus, kuru tirdzniecības telpas platība ir virs 600 m2 vai kas spēj nodrošināt vismaz 6000 sortimenta vienību mēnesī, un kas atrodas 13 minūšu brauciena attālumā ap multifunkcionālo iepirkšanās centru “RĪGA PLAZA”, kā arī 2) ikdienas patēriņa preču iepirkuma tirgus Baltijas valstu vai alternatīvi Latvijas teritorijā.

Tāpat kā līdzšinējā līdzīgu darījumu izvērtēšanas praksē, arī šoreiz iestāde veica iepriekšējā mazumtirdzniecības telpas nomnieka AS “Prisma Latvija” lojalitātes karšu datu analīzi. Dati tika iegūti par pēdējiem četriem gadiem – no 2014. gada janvāra līdz 2017. gada maijam. Datu analīze apliecināja, ka, palielinoties attālumam no veikala, attiecīgi samazinās klientu iepirkšanās aktivitāte. 

Papildus lojalitātes karšu datu analīzei KP veica arī dažāda laika intervāla brauciena izohronu konstruēšanu ap “RĪGA PLAZA”, lai noteiktu teritoriju, kādā varētu tikt ietekmēti patērētāji. KP konstatēja, ka šim iepirkšanās centram brauciena attālums varētu būt plašāks par 13 minūtēm, tāpēc papildus izvērtēja konkurences situācijas izmaiņas arī 15, 17 un 19 minūšu brauciena izohronos.

Analīzē tika iekļauti gan mazumtirdzniecības veikali, kas atrodas multifunkcionālajos tirdzniecības centros, gan tie, kas atrodas ārpus tiem. KP vērš uzmanību, ka multifunkcionālie iepirkšanās centri ir stratēģiski būtisks ikdienas patēriņa preču noieta un mazumtirgotāju konkurētspējas stiprināšanas kanāls, jo patērētāji, visticamāk, iepirkšanos tajos apvieno ar ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības veikala apmeklējumu. Savukārt mazumtirdzniecības veikali, kas atrodas ārpus šiem centriem, nespēj efektīvi konkurēt ar šajos centros esošiem līdzvērtīgiem veikaliem, jo patērētājiem nav ekonomiski izdevīgi izvēlēties citu alternatīvu saviem ikdienas patēriņa preču pirkumiem, veicot centra apmeklējumu.

Izvērtēšanas laikā KP konstatēja, ka visu aplūkoto izohronu teritorijās vadošais uzņēmums ir SIA “RIMI LATVIA”, kura tirgus daļa arī pēc konkrētā darījuma īstenošanas būs ievērojami augstāka nekā SIA “MAXIMA Latvija”. Vienlaikus izceļams, ka SIA “MAXIMA Latvija” 13, 15 un 17 minūšu brauciena izohronu teritorijā nedarbojas nevienā multifuncionālajā tirdzniecības centrā, savukārt 19 minūšu brauciena izohronā uzņēmumam ir neliela tirgus daļa, jo tas savu darbību veic tikai vienā centrā. 

Tā kā tas ir vienīgais multifunkcionālais centrs, kurā SIA “MAXIMA Latvija” darbojas, KP norāda, ka šajā segmentā tirgus koncentrācija būtiski nepalielināsies. Vienlaikus iestāde paredz, ka konkurence varētu tikt saasināta starp visiem ikdienas patēriņa preču mazumtirgotājiem, kas darbojas šajā segmentā, un attiecīgi paplašinātu izvēles iespējas multifunkcionālo centru klientiem.

Ņemot vērā, ka apvienošanās rezultātā konkurencei netiks nodarīts kaitējums nevienā no ietekmētajiem tirgiem, KP lēma par darījuma atļaušanu.


Paula Vilsone

  

Vēl ziņas

Raimonda Zommera lekcija DZĪVE AR SMAIDU jau 29. novembrī
Ārvalstu izcelsmes pārtikas produktu dubultie standarti atklāti arī Latvijā
Pētnieki apgalvo, ka pastāv četri vīna baudītāju tipi
Kultūras zīme Latviskais mantojums iezīmē ceļu uz UNESCO
Gaismas festivāls Staro Rīga no 17.-20. novembrim


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts