Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

23.05.2017

Horeca.lv ABC - Restorāna atvēršana

Sadarbībā ar horeca biznesa, mārketinga, personāla vadības u.c.  speciālistiem piedāvājam  ciklu Horeca.lv ABC. Šodienas tēma-
Restorāna atvēršana 

1. Lai atvērtu restorānu vēlams vismaz vienam no īpašniekiem pārzināt nozari.
2. Izstrādāt uzņēmuma konceptu - definēt uzņēmuma mērķi un misiju.
3. Izstrādāt ēdienu un dzērienu piedāvājuma konceptu. 
Izvērtēt vai plānotais restorāns konkrētajā vietā nesīs cerēto rezutātu.
4. Restorāna vietas izvēlē, izvērtēt šādus aspektus: cilvēku plūsma, vai labi pamanāms gājējiem, vai autobraucējiem ir pieejama autostāvvieta, cik tālu vai tuvu ir cits restorāns, spēja konkurēt un būt atšķirīgam no tuvākā restorāna, kāda ir apkārtējā vide, sakoptība, arhitektūra. 
5. Virtuves iekārtu plānošana, izvēle, pasūtīšana, uzstādīšana. 

Viena ko kļūdām iekārtojot virtuvi ir, ka veicot virtuves iekārtu pasūtījumu paralēli vēl tiek veikti virtuves telpas remontdarbi, kā rezultātā, var izrādīties, ka virtuves telpas plānojums, durvju ailes utt mainās un virtuves iekārtas nevar izvietot kā sākotnēji plānots. Dažkārt arī 3 cm ir būtiski. Izvēloties virtuves iekārtas, labāk tās iegādāties pie ierobežota piegādātāju skaita, tas ietaupīs laiku un līdzekļus turpmākā apkopē. 

6. Bāra aprīkojuma plānošana, izvēle un iegāde.
7. Trauku, galda piederumu izvēle atbilstoši restorāna konceptam, stilam un ēdienkartei

8. Salvetes, galdauti, dekori- izvēle atbilstoši kopīgam stilam un konceptam

9.Interjera plānošana. Mēbeļu, gaismas ķermeņu, interjera elementu izvēle un iegāde
10. Nepieciešamo atļauju PVD, licenzes  u.c. noformēšana.
11. Telpu atbilstība restorāna vajadzībām. No PVD bieži tiek konstatēta telpu neatbilstība higiēnas prasībām un problēmas ar iekārtām un aprīkojumu.

12. Mērķaauditorijas definēšana un plāns kā to informēt par jauno restorānu. Jāņem vērā, ka atkarībā no mērķauditorijas mainās reklāmas kanāli  un forma. Piemēram, ja vēlaties piesaistīt tūristus, tad lietderīgi būtu virzīt lielāko reklāmas budžeta daļu uz medijiem un dažādiem informatīvajiem punktiem, kur koncentrējās tūristi. 

13. Interjers jāveido ņemot vērā definēto mērķauditoriju, jo kā zināms, dažādām vecuma un sociālajām grupām var būt atšķirīgs viedoklis par labu interjeru. 
14. Rūpīga personāla atlase-  veiksme vai neveiksme uzņēmējdarbībā ir tieši saistīta ar uzņēmuma darbiniekiem.
15. Personāla apmācība. Personāla treniņi.

16. Reklāmas kampaņas organizēšana pirms restorāna atvēršanas un pārdomāts turpmākais mārketinga plāns. Atceraties, ka reklāmā jāiegulda regulāri. 
Biežākā kļūda reklāmas jomā ir tā, ka atverot restorānu, sākumā, reklāmā tiek ieguldīti resursi, bet pēc tam reklāmas tēma, tiek atstāta novārtā. 

17. Jāņem vērā, ka patērētāju tirgus arvien mainās, cilvēki pārvietojas un meklē kaut ko jaunu, tādēļ, lai noturētu pozīcijas, jaunā restorāna mārketingam jābūt aktīvam. Straujās tirgus attīstības tendences parāda, ka reklāmas plānu veidošanā jābūt elastīgiem un veidojot mārketinga stratēģiju trijiem gadiem, to var nākties koriģēt jau pirmajā gadā.
 
18. Pētījumi parāda, ka restorāna īpašnieks / vadītājs, kurš ir lielisks pavārs un pavada visu laiku ēdienu gatavošanā nav vērsts uz citiem svarīgiem aspektiem restorāna biznesā. Tādēļ nepieciešami uzticami un kompetenti vadītāji - restorāna direktors,personāla vadītājs, mārketinga speciālists.

19.Kases aparāta vai kases sistēmas iegāde.
20. Grāmatvedības un uzskaišu sistēmas izvēle un iegāde.
21. Tehniskais un juridiskais nodrošinājums pircēju norēķiniem ar kartēm.
22. Produktu piegādātāju atlase - pēc sortimenta, kvalitātes, piegādes termiņiem, cenas. Līgumu slēgšana.
23. Atvēršanas pasākuma scenārija sastādīšana,  organizēšana, restorāna svinīgā noformēšana, reklamēšana.
24. Svinīgais atvēršanas pasākums.


Horeca.lv ABC



  

Vēl ziņas

Gatavojamies Street Food sezonai
Let’s Talk Taste – pirmais divu dienu viesmīlības nozares notikums Latvijā
Pārtikas piegādes ķēdēm tiek gatavotas jaunas direktīvas
Rīgā notiks Starptautiskais tūrisma filmu festivāls- Tourfilm Riga
airBaltic 2017. gadā sasniedz visu laiku labākos darbības rezultātus


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts