Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

27.04.2021

Gandrīz pusi jeb 48% no pērn Rimi veikalos pārdotā pārtikas apjoma veido vietējo ražotāju produkcija


Pieprasījums pēc svaigiem un veselīgiem vietējā ražojuma produktiem aug līdz ar izpratni par atbildību pret savu un apkārtējās vides labklājību un vēlmi atbalstīt Latvijas ekonomiku. Kā liecina Rimi un Norstat pētījums,* 37% Latvijas iedzīvotāju pauž praktisku atbalstu vietējiem audzētājiem un ražotājiem, iegādājoties vietējo zīmolu produktus, pat ja par tiem jāmaksā vairāk. Arī Rimi novērojumi liecina, ka pircēji labprāt savos iepirkumu grozos liek pašmāju ražotāju produkciju – gandrīz pusi jeb 48% no pērn Rimi veikalos pārdotā pārtikas apjoma veido tieši vietējo ražotāju produkcija.

Plašais un daudzveidīgais sortiments ar lielu vietējo ražotāju produktu īpatsvaru vienmēr ir bijusi viena no Rimi priekšrocībām, kas ļāvusi gan apmierināt daudzveidīgās pircēju vēlmes un pieprasījumu, gan organizēt dažādas tematiskās dienas un akcijas vietējo produktu atbalstam. “Šobrīd Rimi sortimentā atsevišķās produktu kategorijās, it īpaši svaigās pārtikas segmentā, Latvijas ražotāju produkcija veido pat vairāk nekā 70% no pieejamā sortimenta – tā tas ir maizes, olu, piena un piena produktu, gaļas un gaļas izstrādājumu kategorijā u. c. Rimi pastāvīgi paplašina sortimentu un attīsta jaunas produktu līnijas, piemēram, pērn uzsākām sadarbību ar 31 jaunu vietējo ražotāju, sortimentu papildinot ar tādiem produktiem kā Pupuchi grauzdētajām pupām, SIA Diamonds Food Group ražotajām tortēm, Latvijā audzētajām arktiskām palijām un citiem,” stāsta Rimi Latvia Kategoriju vadības direktors Milans Blūms.

Saskaņā ar aptaujas datiem katram ceturtajam Latvijas iedzīvotājam produktu izvēlē svarīgs kritērijs ir ražotāja zīmols, un 15% uzsver, ka produktam jābūt ražotam Latvijā. Nereti vietējo produktu sastāvā ir mazāk vielu, kas ļauj produktu ilgāk uzglabāt, jo piegādes ķēde no ražotāja vai audzētāja līdz pircējam ir daudz īsāka. Tāpat šiem produktiem ir iespēja izcelties ar īpaši pielāgotu receptūru, ko var nodrošināt tikai Latvijas ražotāji. Piemēram, grauzdētas auzu pārslas Latvijā ražotajam Rimi pilngraudu muslim ar datelēm un kvinoju vai šokolādi un zemenēm tiek iegūtas no vesela grauda, to saplacinot. Savukārt Latvijā ražotās konfektes Rimi Gotiņa satur iebiezināto pienu un sviestu, ar to atšķiroties no importētām ukraiņu vai poļu konfektēm, kurām biežāk sastāvā ir augu tauki un piena produkts, nevis īsts piens. 

“Jo rūpīgāk mūsu pircēji iepazīstas ar produkta sastāvu, jo biežāk izdara veselīgas un atbalstošas izvēles par labu Latvijā ražotiem produktiem. Par to liecina arī pārdošanas rādītāji: pērn Rimi pircēji īpaši bija iemīļojuši un iegādājušies tādus vietējo ražotāju labumus kā piens un dažādi piena produkti, maize, olas, sviests, jogurts, deserti, pārstrādātā gaļa, gatavais ēdiens, alus un sidrs,” norāda Milans Blūms.

*Norstat Latvijas iedzīvotāju aptauja 2021. gada februārī, aptaujājot 1007 iedzīvotājus 18–74 gadu vecumā.


Elīna Šakirova 

  

Vēl ziņas

Trīs gardas idejas īpašajām Māmiņdienas brokastīm
35% Rimi privātās preču zīmes svaigās pārtikas produktu ražo vietējie ražotāji
Gruzīnu tradicionālā virtuve – bez piemērota vīna neiztikt
Kā sadzīvot ar saldumiem jeb našķējies gudri
Pērn Latvijā pārdoti vairāk nekā 1,6 miljoni Gruzijas vīna pudeļu


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts