Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

10.02.2021

Drošas iepirkšanās ceļvedis – ko ņemt vērā, dodoties uz veikalu

Kopš pirmdienas, 8. februāra, stājoties spēkā jaunajiem valdības ierobežojumiem, praksē tiek uzsākts jaunais, vēl drošākas tirdzniecības koncepts, kas nosaka primāri divas būtiskākās lietas – vēl mazāk cilvēku veikalos un vēl stingrāka uzraudzība. “Maxima”, vadoties pēc SPKC ieteikumiem un Valsts kancelejas materiāliem, ir sagatavojusi drošas iepirkšanās ceļvedi, lai iepirkšanās process būtu drošs, ērts un viegli izprotams ikvienam. Plašāki informatīvie materiāli no SPKC un Valsts kancelejas ir izvietoti veikalos.

1.Vēl mazāk cilvēku veikalos un striktāka kontrole
Ņemot vērā katra veikala platību, “Maxima” veikalos ir samazināts maksimāli pieļaujamais cilvēku skaits, kas vienlaikus var atrasties veikalā, lai nodrošinātu 25 m2 uz vienu apmeklētāju. Cilvēku plūsma tiek rūpīgi kontrolēta vairākos veidos, piemēram, ir pielāgots iepirkšanās ratu un grozu skaits atļautajam pircēju skaitam. Savukārt atsevišķos lielākā formāta “Maxima” veikalos apmeklētāju skaitu automātiski aprēķina elektroniskā uzskaites sistēma un aktuālos datus apsargs saņem planšetē. Atgādinām, ka ieeja atļauta tikai tam paredzētajā vietā, attiecīgi kases un pašapkalpošanās kases zona nevar tikt izmantota kā ieeja.

2.Ieteicamie iepirkšanās laiki – agri rīti, vakari un nedēļas nogales 
Lai izvairītos no drūzmēšanās pie veikala durvīm un izvairītos no gaidīšanas rindā ārpus veikala telpām, aicinām apmeklēt tirdzniecības vietas, ievērojot luksofora principu jeb laikā, kad ir vismazākā cilvēku plūsma – agri no rīta un no plkst. 19.00 līdz veikala darba laika beigām. Saskaņā ar jaunākajiem “Maxima” datiem, visdrošākā iepirkšanās ir tieši brīvdienās, sestdienās un svētdienās, turklāt lielā, “XXX”, formāta veikalos, kā arī veikalos Rīgas centrā. 

3.Preces pietiks visiem
Preces apjoms no sadarbības partneriem ir pasūtīts pietiekamā apjomā, lai nodrošinātu tās nepieciešamajā daudzumā, tāpēc aicinām klientus nesasteigt pirkumus jau pirmajās dienās, kad “Maxima” veikalos ir nopērkamas arī nepārtikas preces. 

4.Uz veikalu pa vienam
Lai samazinātu iepirkšanās laiku, “Maxima” iesaka savlaicīgi sagatavot nepieciešamo pirkumu sarakstu. Atgādinām, ka apmeklētāji tirdzniecības vietā tiek ielaisti pa vienam, izņemot gadījumus, ja nepieciešama asistenta palīdzība, un bērnus līdz 12 gadu vecumam, ar kuriem var būt kopā viena pilngadīga persona

5.Lieto masku pareizi – gandrīz neskaitās! 
Apmeklējot veikalu, obligāti jālieto sejas maskas, taču, lai sejas masku lietošana būtu efektīva un veikala apmeklējums kā jums, tā līdzcilvēkiem būtu drošs, īpaši nozīmīga ir pareiza to lietošana. Kopā ar Valsts kanceleju atgādinām, ka gandrīz pareizi uzvilkta maska, kas nosedz vien degunu vai zodu, neskaitās. Pareizi lietota maska nosedz gan degunu, gan zodu. Tāpat jāņem vērā, ka vizieri var lietot tikai kombinācijā ar masku. Ar norādēm, kā pareizi uzvilkt masku, iespējams iepazīties informatīvajos materiālos, kas izvietoti pie veikala.

6.Distances ievērošana ne tikai veikalos, bet arī ārpusē
Neskatoties uz to, ka līdz ar jaunā drošas tirdzniecības koncepta ieviešanu veikala telpās atrodas mazāk pircēju, joprojām nozīmīgi ir ievērot distanci citam no cita, gan dodoties pie veikala plauktiem, lai paņemtu nepieciešamo preci, gan stāvot rindā pie veikala kasēm. Distances ievērošanai aicinām ņemt vērā veikala telpās esošos marķierus, konusus un citas distances atzīmes drošai iepirkšanai. Gadījumā, ja veikalā atrodas maksimāli pieļaujamais pircēju skaits un ir nepieciešams gaidīt rindā ārpus veikala, atgādinām, ka 2 metru distance citam no cita jāievēro arī šajā gadījumā.  

7. Kad dodies uz veikalu, saģērbies silti
Ņemot vērā ārā valdošo salu, un to, ka arī turpmākajās nedēļas dienās temperatūras stabiņa rādījums nokritīs vidēji līdz -13°C dienas gaišajā laikā, pirms došanās uz veikalu, aicinām pircējus silti saģērbties, lai nepakļautu sevi riskam, piemēram, sasaldēties, ja, stāvot rindā, kādu brīdi nepieciešams pagaidīt ārpus telpām.

8.Darbinieki – cilvēki, kas rūpējas par klientu ikdienas vajadzībām
Mūsu darbinieki ir īpaša vērtība, kas ik dienu rūpējas par to, lai klientiem nodrošinātu visu nepieciešamo, tāpēc jau pirmajā vīrusa izplatības vilnī teju gadu atpakaļ nodrošinājām virkni drošības līdzekļu – kasēs un atsevišķās veikala zonās izvietojot aizsargstiklus, papildu dezinfekcijas līdzekļu stacijas kā darbinieku koptelpās, tā darba stacijās tirdzniecības zālē. Tāpat arī darbiniekiem bez maksas nodrošinājām dabīgos vitamīnus imunitātes stiprināšanai – ingveru, citronu, medu. Lai palīdzētu ar emocionālu atbalstu, esam izveidojuši īpašo palīdzības komandu, kuras ietvaros speciāli apmācīti kolēģi sniedz padomus, kā labāk tikt galā ar emocionālo spriedzi šajos apstākļos, gadījumā, ja tāda ir radusies. 

                                                                                                                             
Liene Dupate-Ugule

  

Vēl ziņas

Ko dot bērnam līdzi uz skolu pusdienās?
Noskaidroti pavāru konkursa rezultāti un Bocuse d'Or Latvijas kandidāts uz Eiropas atlasi 2022
Putras mēnesī Latvijas iedzīvotājus aicina piedalīties labdarības akcijā
Latvijā un Eiropā pieejama jauna alkoholisko dzērienu e-etiķetes platforma U-LABEL
Katram desmitajam Latvijas iedzīvotājam nav laika pusdienām


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts