Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

14.11.2017

Dārzeņus uzturā lietojam vairāk

Aptuveni puse jeb 48% aptaujāto iedzīvotāju pēdējo piecu gadu laikā ir palielinājuši dārzeņu īpatsvaru uzturā, turklāt būtiski vairāk uzturā dārzeņus sākuši lietot 22% jeb katrs piektais, liecina AS “Hanzas maiznīcas” un pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas dati.

Kā informē “Hanzas maiznīcas” pārstāvji, 26% aptaujāto atzina, ka pēdējos gados iesākuši ēst dārzeņus nedaudz vairāk nekā iepriekš. 46% respondentu atzina, ka dārzeņu patēriņš uzturā nav mainījies, savukārt tikai 2% norādīja, ka viņi dārzeņus ēd mazāk.

Vairāk dārzeņus uzturā sākuši lietot gados jauni cilvēki – it īpaši vecuma grupās no 18-24 gadiem un no 25-34 gadiem. Apzinīgākas par veselīgu uzturu esot kļuvušas sievietes, no kurām aptuveni 29% pēdējos piecos gados palielinājušas dārzeņu īpatsvaru uzturā.

Dārzeņi ir bagāti ar šķiedrvielām, vitamīniem, minerālvielām un bioloģiski aktīvām vielām kā antioksidantiem. Uztura speciālisti aicina izvēlēties dārzeņus pēc varavīksnes principa – dažādās krāsās, jo katram dārzenim piemīt savas unikālās vērtīgās īpašības. Dienā dārzeņiem, augļiem un ogām ir jāveido ½ līdz 1/3 uztura. Tāpēc tos iesaka iekļaut visās ēdienreizēs, tostarp arī brokastīs. Kartupeļi netiek ietverti šajā grupā.

“Aptaujas rezultāti parāda tendenci, ka sabiedrība arvien vairāk sadzird uztura ekspertus. Cilvēka uzturā ir divas galvenās produktu grupas – graudaugi un dārzeņi, kas abas ir šķiedrvielām un vitamīniem bagātas un vērtīgas mūsu organisma pilnvērtīgai funkcionēšanai,” norāda uztura speciāliste Lizete Puga.

“Hanzas maiznīcas” arī informē, ka uzņēmums kopā ar uztura ekspertiem sācis jaunu projektu “Jo mums garšo dārzeņi”, kura laikā izglītos par dārzeņu nozīmi uzturā. Lai veicinātu dārzeņu lietošanas daudzveidību, uzņēmums piedāvā jaunu maizes sēriju ar dārzeņiem – “Dārzeņu rikas” un “Dārzeņu tostermaizi”, kuru sastāvā vismaz 40% ir dārzeņu – burkāni, baltās pupiņas, turku zirņi un pastinaki.

“Hanzas maiznīcas” un pētījumu centra SKDS veiktā interneta aptauja par dārzeņu lietošanu uzturā notika šī gada septembrī. Tajā piedalījās 1005 respondentu no dažādiem Latvijas reģioniem.

Jau ziņots, ka “Hanzas maiznīcas” īpašnieks Somijas uzņēmums “Vaasan”, kurš ir starptautiskā Zviedrijas koncerna “Lantmännen ek. för” sastāvdaļa. “Hanzas maiznīcas” piedāvā apmēram 40 dažādu svaigās maizes produktu.


Avots: LA

  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts