Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

07.03.2021

Būtiski audzis videi nedraudzīgo vienreizlietojamo trauku un krūžu patēriņš


Lai gan līdz ar valdības noteiktajiem ierobežojumiem, kas restorāniem un kafejnīcām liek strādāt līdzņemšanas režīmā, kopējais tirdzniecības apjoms ir būtiski krities, ievērojami palielinājies izlietoto vienreizlietojamo trauku apjoms. Piemēram, salīdzinot ar periodu pirms Covid-19 pandēmijas sākuma, cilvēku skaits, kuri kafiju bauda no pārstrādei nederīgajām papīra krūzēm, ir audzis par 20%, liecina kafijas tirdzniecības uzņēmuma “Es Mīlu Kafiju” apkopotā informācija.

Latvijas situācija saskan ar pieredzi citās valstīs. Piemēram, globālā Grand View Research[ https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/disposable-cups-market] pētnieki norāda, ka ik gadu izlietoto karsto dzērienu krūžu patēriņš pieaug par 6%, savukārt pandēmijas noteiktie ierobežojumi īsā laikā to ir dubultojuši.
 
“Kafijas krūzītes un citi vienreiz lietojamie trauki, pat tad, ja tie ir ražoti no papīra, ražošanas procesā tiek pārklāti ar plastmasas pastu, kas pazīstama arī kā polietilēns. Tas palīdz tasītei saglabāt kafijas siltumu un neizjukt, taču liedz iespēju to lietot atkārtoti, kā rezultātā praktiski visas vienreizlietojamās krūzes nonāk sadzīves atkritumos un netiek pārstrādātas,” stāsta “Es Mīlu Kafiju” vairumtirdzniecības vadītājs Artūrs Grikke, uzsverot, ka līdz šim tikai neliela daļa pastāvīgo klientu, dodoties pēc rīta kafijas, ņem līdzi vairākkārt lietojamās krūzes. 
Piemēram, tiek lēsts, ka tikai nepilni 3% klientu visā pasaulē izmanto savas krūzītes kafijas iegādei.

[ https://globalassets.starbucks.com/assets/38b8ab8576d24aa78170e46fd2a51acc.pdf ].

Lai samazinātu vienreizlietojamo, pārstrādei nederīgo un videi nedraudzīgo kafijas krūžu patēriņu un aicinātu sabiedrību mainīt savus ikdienas paradumus un aizdomāties par pārmērīga vienreizlietojamo trauku patēriņa sekām, daudzās no populārākajām kafijas un citu karsto dzērienu baudīšanas vietām marts ir #lesswaste mēnesis. Pēc “Es Mīlu Kafiju” iniciatīvas “Narvesen”, “Kool”, “Innocent Cafe” un “Es Mīlu Kafiju” tirdzniecības vietās, izvēloties dzērienu pildīt līdzi paņemtajā krūzē, tiek piedāvāts iegādāties kafijas dzērienus ar 10–15% atlaidi. 




Artūrs Grikke

  

Vēl ziņas

Pērn Latvijā pārdoti vairāk nekā 1,6 miljoni Gruzijas vīna pudeļu
Pārtikas uzņēmums HKScan Latvia pārgājis uz atjaunojamo elektroenerģiju
Lauku tūrisma uzņemēji var pieteikties vides kvalitātes zīmei Zaļais sertifikāts
Kā atjaunot imunitāti pavasarī? Iesaka uztura speciāliste
Ministru kabinets ceturtdien vienojās par kritērijiem ierobežojumu mīkstināšanai sabiedriskās ēdināšanas nozarē


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts