Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

01.12.2014

Āzija – globālā tūrisma dzinējspēks 2015.gadā

Pasaules Ceļošanas un Tūrisma Padome paredz, ka nākamās desmitgades laikā Āzijas tūrisms augs par 6% katru gadu – tas ir visātrākais kāpums starp visiem pasaules reģioniem. 

Jau 2020.gadā Āzijas tūristu tēriņi veidos gandrīz pusi no globālā tūrisma izdevumiem  un no 70 miljoniem jauno nozares darba vietu, kas radīsies nākamo 10 gadu laikā, divas trešdaļas jeb 47 miljoni atradīsies Āzijā.

Skaitļi ir lieli. Pagājušajā gadā pirmo reizi 1 miljards cilvēku šķērsoja savas valsts robežas, lai ceļotu, un liela daļa no šiem ceļotājiem bija aziāti. 

Pēc Pasaules Ceļošanas un Tūrisma Padomes prognozēm 2020.gadā divi no pieciem globālajiem ceļotājiem būs no Āzijas reģiona.

Kamēr Āzijas tūrisma izaugsme – gan kā ārvalstu tūristu saņēmējai, gan kā pasaules lielākajai globālo ceļotāju kohortai – koncentrējas Ķīnā, Indijā un Dienvidaustrumu Āzijā, praktiski visas Āzijas valstis ir iesaistītas. 

Šis fakts ir rezultāts nacionālām tūrisma veicināšanas kampaņām visā reģionā, kā arī strauji augošajai vidusķirai – ir aprēķināts, ka Ķīnai un Indijai kopā ir 3 miljardi iedzīvotāji, kuriem ir pietiekami daudz finanšu līdzekļu, lai ceļotu. 

Šodienas situācijas rāda, ka Āzijas tūrisms tiecas koncentrēties uz pašu reģionu un valsts iekšzemes teritoriju. Tomēr arvien vairāk šie ceļotāji izvēlas „karstās” vietas Eiropā, Āfrikā un „Amerikās”. 

Ar tik fenomenālu kāpumu, kāds notiek šobrīd, tiek prognozēta arī masīva transformācija globālajā tūrisma industrijā, jo runa ir ne tikai par to, kas ceļo, bet arī kā vislabāk apkalpot šos ceļotājus. 

Industrijas pārstāvjiem ir jāsaprot, ko šie jaunie tūristi vēlas un kādā veidā vislabāk apmierināt viņu interesi un vajadzības ceļojot. Mūsu pakalpojumiem un piedāvājumiem ir jāatspoguļo, kā šie viesi ir pieraduši, ka viņus apkalpo, un kā viņi komunicē.  Ir dziļāk jāizprot kultūras nianses un atšķirība, kas pastāv starp vienkāršu galamērķa apmeklēšanu un pārdomātu sagaidīšanu un patiesu viesmīlību, kas nāk no vietējiem iedzīvotājiem. Visbeidzot, jāapmāca personāls, kas būtu gatavi nodrošināt izcilu servisu ar smaidu un sirsnību. 

Tūrisms ir ļoti sociāls bizness. Tas var sniegt pozitīvu efektu valsts kulturālai, izglītībai un ekonomikai, ārvalstu viesiem un starptautiskajām attiecībām plašākā nozīmē. Bieži vien tas, ko jūs domājat par pasauli ir atkarīgs no tā, ko jūs redzat un piedzīvojat – strādāsim visi kopā, lai nodrošinātu šo pieredzi pozitīvu. 



Linda Rubene

  

Vēl ziņas

airBaltic Training Pilotu akadēmija sāk uzņemšanu
Lauku tūrisma uzņēmējdarbību apdraud negodīga konkurence un arvien pieaugoša birokrātija
Vai Latvijā ražotie sieri der restorānu ēdienkartē
PVD atklāj nelegālus medījumu gaļas produktu ražošanas uzņēmumus
“Rīgas Melnais Balzams” aktīvi startē ASV tirgū


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts