Atziņas pēc “ITB Berlin” tūrisma izstādes
Tūrisma piedāvājumi, kas sniedzas pāri vairāku valstu robežām, ir pavisam nesen parādījušies tūrisma tirgū. Pie šādas atziņas “ITB Berlin” tūrisma izstādē nonāca HANSA projekta pārstāvji un daudzi tūrisma operatori no Eiropas un arī citām pasaules daļām.
HANSA projekts, kurā viens no partneriem ir Vidzemes plānošanas reģions, izstādē piedalījās ar atsevišķu stendu, pārstāvot mazās Hanzas pilsētas no Zviedrijas, Igaunijas un Latvijas. No 8. līdz 12. martam Berlīne uzņēma vienu no gada nozīmīgākajiem notikumiem tūrisma nozarē – projekta dalībniekiem tā bija lieliska iespēja veidot un nostiprināt vērtīgus kontaktus ar citiem jomas profesionāļiem.
HANSA projekta stends Berlīnē raisīja ievērojamu interesi. Daudzi tūrisma operatori no dažādām valstīm (piemēram, Vācijas, Somijas un Ķīnas) vēlējās uzzināt vairāk par pilsētu piedāvājumiem un uzsvēra to, cik nozīmīga ir projektā īstenotā pārrobežu pieeja tūrisma produktu veidošanā. Tūrisma operatoru interese balstījās tāda veida piedāvājumu trūkumā, līdz ar to varam secināt, ka projekta pieeja ir izvēlēta atbilstoši esošajai situācijai, un mūsu piedāvājumi izceļas tūrisma tirgū. Cita būtiska tendence, ko varējām vērot Berlīnē, bija tūrisma operatoru pastiprinātā interese par piedāvājumiem grupām.
Pārrobežu tūrisma piedāvājumi klientam sniedz pavisam jaunu pieredzi. Tūrisma produkta radīšanā iesaistot vairāk nekā vienu valsti, ceļotāji gūst vairāk iespaidu, līdz ar to uzlabojot un bagātinot savus ceļojumus.
Nākamo mēnešu laikā HANSA projekts pārrobežu piedāvājumu izveidē sasniegs nozīmīgu atskaites punktu. Projekta pilsētas uzņems vairākus izmēģinājuma braucienus, kuros tiks vērtēti jaunie pārrobežu tūrisma piedāvājumi un identificēti nepieciešamie uzlabojumi.
Rūta Vasermane