Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

20.09.2011

AS Staburadze paaugstina konkurētspēju

NP Foods grupas uzņēmumi AS Laima un AS Staburadze  izveidojuši veselīgāku saldumu apakšzīmolus. Uzņēmumi  no ražošanas prakses izslēguši  sintētiskās krāsvielas. No 2011. gada septembra ražošanā izslēdz arī transtaukskābes. Šobrīd veido patērētājiem vēl saprotamākus marķējumus.

NP Foods grupas uzņēmumos definēta un tiek sekmīgi realizēta veselīgāku saldumu ražošanas programma. Tā nosaka pamatprincipus, lai uzņēmumi praksē orientētos uz kvalitatīvu un veselībai draudzīgu produktu ražošanu. Produktu izstrādē jau sen sadarbojamies ar uztura speciālistiem, ārstiem. Piemēram, ar Latvijas Diētas ārstu asociāciju. Latvijā ir augsti kvalificēti uztura speciālisti un sadarbībā var radīt patērētājiem draudzīgus produktus.  Selga zīmola ietvaros veselīgāku saldumu ražošana tiek realizēta, attīstot apakšzīmolus. Piemēram, Selga Active cepumi ir šķiedrvielu avots, Mammas cepumi ir sviesta cepumi. Uzskatāms piemērs ir arī sintētisku krāsvielu izslēgšana no ražošanas prakses. Vafeļu ražošanai izejvielu piegādātāji ir vietējie ražotāji AS Balticovo, AS Rīgas dzirnavnieks. Ar 2011. gada septembri transtaukskābju daudzums produktos tiek samazināts līdz 0%, izvēloties augu taukus, kas dod iespēju izslēgt transtaukskābes no produkta. Tāpat kā līdz šim, šīs izejvielas ražotājs ir Zviedrijas un Dānijas kopuzņēmums. “Ar šo nomainīto izejvielu uzsveram, ka spējam operatīvi reaģēt un piedāvāt patērētājiem vēl augstākas kvalitātes produktu,” akcentē AS Staburadze Kvalitātes daļas vadītāja Vēsma Smilga.

Produktu kvalitāte ir tā, kas dod iespēju konkurēt vietējā un ārvalstu tirgos. Vafeles tiek eksportētas uz septiņām pasaules valstīm, tostarp, Lielbritāniju un Vāciju. Apzinoties, ka patērētājiem nav pietiekošu zināšanu par izejvielām un to apzīmējumiem, tiks veidoti patērētājiem izprotamāki produktu marķējumi. Piemēram, marķējumā būs norādīts - irdinātājs dzeramā soda nevis E500, skābuma regulētājs citronskābe nevis E330. 

Lai arī vafelēm bez transtaukskābēm būtu jāmaksā vairāk, uzņēmums nepaaugstinās cenu, jo patērētāju pirktspēja netiek līdzi cenu kāpumiem, kas jau notiek citos segmentos. Patērētāji ir orientēti uz arvien kvalitatīvāku produktu iegādi, bet reālā pirktspēja, diemžēl, atpaliek. Paveiktais ir investīcijas konkurētspējas paaugstināšanā.  

Speciālizlaidumam – īpašs dizains

Uzņēmums uzsver, ka nav domstarpību uzskatos un rūpēs par patērētāju veselību starp zinātniekiem un ražotājiem. Katram ražotājam ir vajadzīgs vesels patērētājs, kurš gan iemīl produktu, gan ir ilgi tam uzticīgs.

Vafeļu speciālizlaidumam izgatavots īpašs dizains, kurā redzams profesors, kas priecājas par atklājumu: transtaukskābju saturs ir 0%. Turklāt, uzņēmums padomājis arī par saldumu lietošanai svarīgu lietu - apzināties, ka saldumi ir našķis nevis pamatēdiens. Spēle, kuru tagad varēs spēlēt visi, kas iegriezīsies www.laima.lv , būs gan viesmīlības apliecinājums profesoram, gan atgādinājums, ka saldumus jāēd ar mēru.

“Sabiedrības veselības interešu respektēšana ir labs veids, kā palielināt uzņēmuma konkurētspēju, veicināt uzņēmuma atpazīstamību un iegūt jaunus pircējus savai produkcijai gan vietējā, gan starptautiskajā tirgū. Šādas sociāli atbildīgas uzņēmuma politikas īstenošanas rezultātā ieguvēji ir visi – pircēji, pats ražotājs un arī valsts. Tādēļ aicinu arī citus pārtikas ražotājus meklēt veidus, kā savu produkciju pilnveidot atbilstoši sabiedrības veselības interesēm,” apmeklējot AS Staburadze ražotni, norādīja veselības ministrs Juris Bārzdiņš.


Rita Voronkova,
NP Foods pārstāve


  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts