Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

03.03.2013

Aptaujā uzņēmēji nosauc problemātiskos tirgus un vērtē KP darbu

Noslēgusies aptauja, kuras ietvaros Konkurences padome (KP) apzināja uzņēmumu, asociāciju un advokātu biroju informētību par konkurences tiesībām un to piemērošanu. Aptaujas rezultāti ļaus pilnveidot KP darbību un savstarpējo sadarbību ar tirgus dalībniekiem un sabiedrību.

Aptauja aptvēra trīs jautājumu lokus, kas ļāva noskaidrot uzņēmēju informētību, saņemt vērtējumu par KP darbu, kā arī gūt izpratni par nozarēm, kurās uzņēmēji saskata konkurences problēmas.

Pie tirgiem, kam KP būtu jāpievērš īpaša uzmanība, aptaujātie uzņēmumi visbiežāk norādīja enerģētikas nozares, tostarp gāzes, elektroenerģijas un siltumenerģijas tirgus. Tāpat bieži norādīti tādi tirgi kā finanses un apdrošināšana, medicīna, pārtika (ražošana un izplatīšana), kā arī transporta un būvniecības nozares.

Kā problemātiskus uzņēmumi minējuši jautājumus, kas nav tieši saistīti ar konkurences tiesību piemērošanu, bet apgrūtina darbību tirgū – valsts un pašvaldību uzņēmumu darbība tirgū, iepirkumu organizācija, korupcija. 
Kā risināms faktors bieži norādītas dempinga cenas, lai gan Latvijā cenas netiek regulētas un, kamēr vien zemas cenas nav panāktas, pārkāpjot likumus, šāda rīcība ir atbalstāma un labvēlīga patērētājiem.

Kopumā uzņēmēji atzinīgi novērtējuši Konkurences padomes paveikto, tomēr norādījuši uz nepieciešamību saņemt plašāku informāciju par konkurences tiesībām, konkrētiem KP lēmumiem un ar tiem saistītajiem tiesu spriedumiem. Tāpat uzņēmēji, un jo īpaši advokātu biroji, snieguši ieteikumus KP darba uzlabošanai, starp tiem minot, piemēram, nepieciešamību nostiprināt iestādes neatkarību un pārkāpumu izmeklēšanā piesaistīt nozaru ekspertus.

Aptauju Konkurences padomes uzdevumā veica pētījumu aģentūra ResearchCube, kopumā uzrunājot 450 uzņēmumu.

Būtiskāko aptaujas rezultātu apkopojums pieejams KP mājas lapā: http://www.kp.gov.lv/lv/par-konkurences-padomi/statistika/aptauja 


Inita Kabanova

  

Vēl ziņas

60% iedzīvotāju atzīst – Covid-19 būtiski mainījis iepirkšanās paradumus
Richberry – bērna pārtikas alerģija mudināja radīt jaunu produktu
Vīna gatavošana Kvevros – tradīcija izkopta jau 8000 gadus
Uz Ziemassvētkiem laiž klajā īpašu Rīgas Melno Balzamu ar šokolādes un piparmētru garšu
Eksperti: Latvijā būtu jāveicina bioloģiskās pārtikas ražošana un patēriņš


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts