Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

22.11.2014

21.novembrī norisinājās gadskārtējais Latvijas Tūrisma forums 2014

21.novembrī Latvijas Nacionālās bibliotēkas telpās norisinājās gadskārtējais, 11. Latvijas Tūrisma forums, kurā  tika pārrunāts iepriekšējā gadā paveiktais un iezīmētas jaunākās tūrisma tendences un nosprausti mērķi. Forumā, svaigākos pētījumus prezentēja tūrisma nozarē iesaistītās valsts un privātās organizācijas no Latvijas, Vācijas un Baltijas valstīm. 

Latvijas Tūrisma forumā 2014 uzstājās TAVA direktors Armands Slokenbergs,  TAVA Produktu attīstības vecākā speciāliste Inese Šīrava,  Dr. oec., Aija van der Steina, Dr.art., Jānis Kalnačs un Dr.geogr., Andris Klepers,  Prof Martin Weigel no Vācijas, P/A „Siguldas Attīstības aģentūras” direktore Laura Konstante, AHHAA Mārketinga un komunikācijas vadītājs Mathis Bogens.  

2014. gads tūrisma nozarei ir bijis īpaši veiksmīgs. Tūrisma ietekme uz tautsaimniecību sastāda 4% no iekšzemes kopprodukta un veido aptuveni 16 % no Latvijas pakalpojumu eksporta. Pēdējos trijos gados ir ievērojams pieaugums, sasniedzot vairāk nekā 600 miljoni euro apgrozījumu. 2014. gada 9 mēnešos Latviju apmeklējuši vairāk nekā 1 miljons tūristu, kas uzskatāms  par ļoti veiksmīgu radītāju. Kā jau bija sagaidām 3. ceturksnī ir novērojama tūristu skaita kritums, tūristi no  Krievijas samazinājušies par 15 %. Savukārt ir novērojam tūristu pieaugums no Vācijas. Interesanti, ka pēdējā laikā ievērojami pieaug Japānas tūristu skaits. Viņus saista Latvijas tautiskās tradīcijas, it īpaši rokdarbi un to raksti.

Forumā izskanēja viedoklis, ka lai arī tūrisma nozarē ir novēroja veiksmīga attīstība, mēs nevaram ieslīgt pašapmierinātībā, jo 2015. gads solās būt saspringts, it īpaši ņemot vērā situāciju Krievijā un Ukrainā.Tai pašā laikā jāatzīmē,  ka Latvija 2015. gadā būs Eiropas Savienības prezidējošā  valsti,  un tas bez šaubām būs izaicinājums un  iespējas tūrisma nozarei.
Tūrisma nozare ir ļoti mainīga, tāpēc visiem iesaistītajiem nozares pārstāvjiem ir nepārtraukti jāmācās, jāpilnveidojās un jāseko līdzi  jaunajām tendencēm un pieprasījumam. 

Viena no forumā aktuālajām prezentācijām bija Latvijas Universitātes vadošās pētnieces Dr. oec., Aijas van der Steinas „Ārzemju tūristu pētījums Rīgā: patērētāju uzvedības tendences un izaicinājumi nākotnē”. 

Pētījumā tika aptaujāti aptuveni 1300 ārzemju respondentu no Baltijas un Skandināvijas valstīm, Vācijas, Francijas, Itālijas, Nīderlandes, Krievijas,  ASV, Baltkrievijas, Šveices, Ķīnas, Japānas un citām.

Vēlamies jūs iepazīstināt ar galvenajiem pētījuma atradumiem. 




Atbildes tika analizētas, ņemot vērā piederību vecuma grupai. Jaunieši vecumā no 16 līdz 25 gadiem par galvenajiem informācijas avotiem izvēlas rekomendācijas un meklētājprogrammas (Google u.c.), kā arī sociālos tīklus. 

Tūristi no 36 līdz 45 gadiem pievērš uzmanību tiem pašiem informācijas sniedzējiem, turklāt liela ietekme uz lēmumu apmeklēt Rīgu ir jau iepriekšējs tās apmeklējums. 

Tūristi, kas ir vecāki par 65 gadiem priekšroku dod drukātajiem informācijas avotiem, jo īpaši – tūrisma ceļvežiem. 





























Grafikā "ceļojuma elementu svarīguma līmenis" redzams, ka tūristi par svarīgāku atpūtas komponenti uzskata restorānus un kafejnīcas.









Tā ir laba ziņa un iespējas attīstīties, meklēt jaunus risinājumus un piedāvājumus, HoReCa nozares pārstāvjiem. 












Materiālu sagatavoja: 
Linda Rubene





  

Vēl ziņas

Recepte: Roberto Meloni gatavo pastu krēmīgā diļļu mērcē
Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas
Latvijas dabas tūrisma piedāvājums pārsteidz britu tūroperatorus
Ādažu čipsi un Selga triumfē “Gada augu produkts 2023" aptaujā
Svinēsim Jāņus Dzegužkalnā!


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts