Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

15.02.2013

2012. gadā „Spilvas” produkcijas eksports pārsniedz 2 miljonus latu un pieaug par 7%

Augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmuma „Spilva” produkcijas kopējais eksporta apjoms aizvadītajā 2012. gadā veidoja 2,01 miljonu latu. Salīdzinot ar iepriekšējo – 2011. gadu, „Spilvas” eksporta apjomu pieaugums ir vērojams 7% apmērā. Straujāk augošie eksporta tirgi 2012. gadā bija – Kirgizstāna (+289,2%), Lielbritānija (+255,9%) un Ukraina (+68,4%).

„Kopējais „Spilvas” eksporta apjomu pieaugums panākts, galvenokārt pateicoties produkcijas pazinēju skaita pieaugumam un sortimenta paplašināšanai eksporta tirgos, kuros jau strādājām iepriekš. Vislielākais pārdotās produkcijas pieaugums vērojams deserta produktu – saldo mērču, ievārījumu, ābolu biezeņu – grupā, kā arī salātu mērču (dresingu) un dārzeņu konservu kategorijās,” informē Dana Erciņa-Užāne, „Spilvas” mārketinga direktore.


Straujais eksporta apjomu pieaugums Kirgizstānā skaidrojams ar pakāpenisku šī tirgus apgūšanu, taču eksports uz Lielbritāniju aug, pateicoties tiem latviešiem, kas strādā un dzīvo šajā valstī. „Par 2,5 reizes pieaugušo eksporta apjomu Lielbritānijā varam būt pateicīgi tikai un vienīgi iebraucējiem no Latvijas. Mums pat nav nepieciešamība drukāt speciālas etiķetes, kā tas ir vajadzīgs citos eksporta tirgos, bet gan eksportējam „Spilvas” produkciju ar etiķetēm latviešu valodā – tādām pašām, kādas mūsu produktiem ir Latvijas veikalos,” skaidro „Spilvas” mārketinga direktore.

Savukārt, eksporta pieaugums Ukrainā sasniegts, pateicoties panākumiem produkcijas distribūcijas un pieejamības nodrošināšanā. „Esam panākuši to, ka „Spilvas” produkti ir pieejami mazumtirdzniecības ķēžu veikalos. Un līdz ar to „Spilvas” produkcija ātrāk pazūd no veikalu plauktiem, pakāpeniski iegūst plašāku atpazīstamību un līdz ar to – savu cienītāju loku. Tādēļ varam arī drošāk paplašināt savas produkcijas sortimentu Ukrainā. Attiecīgi 2012. gadā Ukraina jau bija „Spilvas” otrais lielākais eksporta tirgus aiz Krievijas,” tā Dana Erciņa-Užāne.

Ēdienu un ēdiena piedevu ražotājuzņēmums „Spilva” ir viens no vadošajiem augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmumiem Baltijā, kas savu produkciju realizē arī eksporta tirgos gan rietumos, gan austrumos. Uzņēmuma sortimentā ietilpst deviņas ēdienu un ēdiena piedevu kategorijas: tomātu mērces un kečupi; majonēzes; dresingi; konservēti dārzeņi; ievārījumi un deserti; mārrutki un sinepes; zupas un otrie ēdieni; dzērieni; garšvielas.


Andris Zeļenkovs

  

Vēl ziņas

Pasaules slavenākajā pavāru konkursā Bocuse d’Or Eiropa piedalījās Latvijas komanda
Trīs drosmīgie Maskavā: biznesa stundas no restorāniem, kuri atvērās krīzes laikā
Pētījums: 41% Latvijas iedzīvotāju pandēmijas iespaidā ir mainījis savus ikdienas ēšanas paradumus
Notiks Cēsu rudens restorānu nedēļa
Latvijas konditorejas fabrika Pobeda Confectionery iekļauta pasaules TOP 5 sarakstā


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts