Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Raksti

14.04.2011

Ekovirtuve – veselīga un Latvijā audzēta pārtika

Ekovirtuve – veselīga un Latvijā audzēta pārtika
Pēdējos gados arvien vairāk cilvēku pievēršas zaļam un ekoloģiskam dzīvesveidam. To ietekmē gan apziņa, ka jāatgriežas pie visa tā, kas ir dabisks, gan arī vēlme saudzēt dabu, apkārtējo vidi, un, protams, arī savu veselību. Ekoloģiskas preces un pārtikas produktus var ne tikai iegādāties veikalā, bet arī baudīt patīkamā atmosfērā restorānā.

Rīgā jau kopš 2004.gada maija darbojas veikals un kafejnīca “Ekovirtuve". Uzņēmuma idejas autori un īstenotāji ir Sandra un Ansis Stabingi. Ideja par šādas iestādes atvēršanu radās, jo lielveikalos un citos veikalos pieejamā pārtika šķitusi pārāk ķīmiska un mākslīga, lai to vispār liktu uz galda. Taču Sandrai un Ansim nav vienalga, ko ēst, kas tas ir par ēdienu un no kurienes nācis. Tāpat ir būtiski, kas notiek ar vidi un kā šie produkti tiek audzēti un ražoti.

Tāpēc kafejnīcā un veikalā  Ekovirtuve cilvēkiem tiek dota iespēja paēst garšīgi, kvalitatīvi un veselīgi. Turklāt veikaliņā un  kafejnīcā ir pieejama Latvijā audzēta un ražota pārtika, un Stabingi palīdz  zemniekiem, kuri audzē tīru pārtiku, to nogādāt līdz pircējiem Rīgā. Uzņēmums palīdz rīdziniekiem, kuriem nav iespējas pašiem izaudzēt sev ēdamo, iegādāties kvalitatīvu, tīru, zināmas izcelsmes pārtiku un ēdienu.

Iespēju robežās Ekovirtuvē netiek lietoti anonīmi pārtikas produkti, jo mērķis ir, lai visam ir zināms konkrēts, vārdā nosaucams cilvēks, kurš to ir audzējis.

Sandra Stabinga norāda, ka interese par bioloģiski audzētu pārtiku palielinās. Klientu skaits ir atkarīgs arī no daudziem citiem faktoriem - mūsu pašu piedāvājuma piemērotības klientu vēlmēm un klientu maksātspējai, reizēm pat no laika apstākļiem. Piemēram, kad vasarā ir ļoti karsts, lielākā daļa rīdzinieku dodas laukā no pilsētas un nenāk pusdienās uz Ekovirtuvi.

Viņa arī stāsta, ka neesot grūti atrast ekoloģiskos ražotājus, bet sarežģījumi rodas cenas un loģistikas dēļ. Piemēram, no Latgales vest 1 kilogramu izcila siera neatmaksājas. Lai varētu organizēt piegādes, ļoti jāplāno un jāsaskaņo tās ar citiem ražotāja klientiem. Reizēm ir labi produkti, bet cena klientiem ir par augstu.

Runājot par ēdienkarti un pieprasītākajiem ēdieniem kafejnīcā, Sandra atzīst, ka latviešiem tomēr patīk tradicionāli ēdieni, jebkuri jaunumi no klientu puses tiek pieņemti ļoti lēnām.

Lai piesaistītu klientus arī turpmāk un piedāvātu viņiem vislabāko, vēl turpmākā gada laikā tiks domāts par uzņēmuma efektivitātes paaugstināšanu, pēc tam tiks doma'ts par franšīzi, izaudzinot jaunos vadītājus no darbinieku vidus.

Vērtējot bioloģiskās produkcijas attīstību, Sandra uzskata, ka Latvijas mērogā būtu tikai pozitīvi biolauksaimniecību un videi draudzīgu saimniekošanu izvēlēties kā valsts stratēģisko attīstības virzienu, jo mūsu valsts potenciāls ir salīdzinoši tīra vide. To varot pamanīt pat lidojot – salīdzinot ar Eiropu, Latvijā no augšas var redzēt daudz vairāk mežu un mazāk pilsētu.

“Kā mehānisms šādas lietas attīstības veicināšanai būtu 5% PVN bioloģiski sertificētai produkcijai.

Esmu pārliecināta, ka kopējā PVN summa budžetā ienāktu tikpat liela kā šobrīd ar 22% nodokli, jo patlaban daudzi zemnieki un mazie ražotāji ir spiesti strādāt neoficiāli,” skaidro Sandra.


Ilze Mežniece

  

Saistītie raksti

Eksotiskā delikatese - vīngliemezis
Jaunības eliksīrs - zaļā tēja
Brušeta ar marinētām garnelēm
Garšaugi ēdiena garšas papildināšanai
Kaspara Jansona TOP 3 tendences šajos Ziemassvētkos


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts