Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

28.04.2022

Leģendārajam Rīgas Melnais Balzams apritējusi 270 gadu jubileja




Daudzi Rīgas Melnais Balzams® cienītāji zinās, cik nozīmīgs notikums šogad atzīmējams leģendārajam dzērienam: 270 gadu jubileja! Lai gan dzēriena ražošanas procesā arvien tiek ievērota tā senā receptūra, “Rīgas Melnais Balzams” ir kļuvis par mūsdienīgu un pat inovatīvu zīmolu. Atzīmējot cienījamo jubileju, zīmols laidis klajā īpašu ierobežotas pieejamības sēriju, kas jau tagad ir pieejama lielākajos tirdzniecības tīklos.

“Rīgas Melnais Balzams” šo gadu laikā ir ticis augstu novērtēts ekspertu vidū par tā izcilo kvalitāti, saņemot vairāk nekā 100 apbalvojumu starptautiskās izstādēs un nozares konkursos. Jau vairākus gadus pēc kārtas zīmols apbalvots arī kā “Unikālākais Baltijas zīmols”. Lai gan par kaislīgākajiem šī dzēriena cienītājiem tomēr var uzskatīt tos, kas runā latviešu mēlē, “Rīgas Melnais Balzams” tiek baudīts arī citās Baltijas valstīs, Itālijā, Lielbritānijā, Amerikā, Vācijā, Austrālijā, Ukrainā, Armēnijā, Izraēlā, Nīderlandē, Jaunzēlandē, kā arī citviet.

“Latvijā teju jebkuram pieaugušajam labi zināmais Rīgas Melnais Balzams kā zīmols ir turpinājis attīstīties, neraugoties uz esošo situāciju pasaulē. Pandēmijas laiks ir ļāvis izvērtēt un pārskatīt zīmola prioritātes, stratēģijas un galvenās fokusa jomas, vairāk koncentrējoties uz esošā produkta portfeļa pieejamības veicināšanu digitālajā vidē, kā arī eksporta tirgos,” stāsta Rīgas Melnais Balzams globālais zīmola direktors Māris Kalniņš.

“Esam veiksmīgi laiduši klajā Rīgas Melnais Balzams Espresso Amerikas Savienotajās Valstīs, kur katru mēnesi saņemam jaunus pasūtījumus. Balzams ar šokolādes un piparmētru garšu arī uzrādīja izcilus rezultātus ziemas sezonā ne tikai Latvijā, bet arī eksporta tirgos. Mēs turpinājām attīstīt mūsu RTD (ready-to-drink) kokteiļu līniju, pievienojot trešo garšu —Spritz, kas kļuva par visvairāk pārdoto vasaras sezonā. Tagad veikalu plauktos atrodama arī īpašs zīmola jubilejas sērijas balzams, kas ir papildus izturēts ozolkoka mucās, piešķirot dzērienam noapaļotas un maigas garšas nianses,” stāsta Māris Kalniņš.

Turpmākā Rīgas Melnais Balzams izaugsme

“Neskatoties uz joprojām sarežģīto globālo Covid-19 situāciju, mums ir izdevies sasniegt pārdošanas apjoma pieaugumu, sasniedzot +15% salīdzinājumā ar 2020. gadu, kas ir ievērojami labāks rezultāts salīdzinājumā ar kopējo globālo rūgto uzlējumu kategorijas pieaugumu +4%. Mēs turpinām palielināt mūsu klātesamību eksporta tirgos, atverot jaunus tirgus, paplašinot esošo Rīgas Melnais Balzams portfeli, kā arī ieejot jaunās dzērienu kategorijās,” komentē globālais zīmola direktors Māris Kalniņš.

“Esam uzsākuši aktīvu darbu pie pēdējo gadu lielākā un grandiozākā Rīgas Melnais Balzams projekta, kura uzdevums ir radīt jaunu, inovatīvu produktu ar mērķi uzrunāt auditoriju, kuras acīs līdz šim brīdim “Rīgas Melnais Balzams” nav bijis dzērienu izvēle Nr.1. Mēs aktīvi strādājam pie tā, lai mainītu patērētāju viedokli par “Rīgas Melno Balzamu” kā senu zīmolu, ko lieto tikai gados vecāki cilvēki, kā medicīnisku līdzekli. Mēs vēlamies mainīt zīmola patēriņa veidu un uzrunāt jaunāku auditoriju. Mēs ticam, ka šī projekta rezultāts mums to nodrošinās; jau drīzumā iepazīstināsim patērētājus ar šo jauno dzērienu,” informē globālais zīmola direktors Māris Kalniņš.

Leģendārais dzēriens un tā inovatīvais gars

Leģenda vēsta, ka 1752. gadā, kad Latvijā ciemojās Krievijas ķeizariene Katrīna Lielā, viņa esot nelāgi apslimusi un viņu varējis glābt tikai aptiekāra Abrahama Kunces darinātais balzams. Kopš tā brīža pagājuši 270 gadi un Rīgas Melnais Balzams ir viens no mūsdienīgākajiem stiprā alkohola dzērieniem pasaulē, ko apliecina arī inovatīvs fakts: Rīgas Melnais Balzams Oriģinālais ir viens no pirmajiem 10 dzērienu zīmoliem pasaulē, kas sāk izmantot unikālu e-etiķeti ar QR kodu, lai uzrādītu informāciju par dzēriena uzturvērtību un sastāvdaļām. Paredzams, ka nākamā gada laikā šim piemēram sekos arī citi.

Tāpat Covid-10 pandēmijas laiks zīmolam Rīgas Melnais Balzams pagājis digitalizācijas zīmē. Tika digitalizēts gandrīz viss, kas bija iespējams. Laikā, kad bāri un restorāni bija slēgti, pastāvēja dažāda veida pulcēšanās ierobežojumi, tika piedzīvota mājsēde, šis viss pastarpināti atstāja ietekmi uz klātienes produktu tirdzniecību, tādēļ bija pilnībā jāmaina zīmola fokuss no klātienes saskarsmes ar patērētāju uz attālinātas komunikācijas un pārdošanas veidošanu.

“Zīmola digitalizāciju veicām četros galvenajos virzienos. Primāri kopā ar partneriem aktīvi darbojāmies pie produkta portfeļa pieejamības dažādu valstu online veikalos. Sākot no visiem zināmās starptautiskās platformas Amazon, līdz pat reģionāliem risinājumiem – Latvijas balzams veikali tīklam Latvijā, Caskers Amerikā un citviet. 


Sabīne Rutka











  

Vēl ziņas

Latvijas pavāru elite nu jau trešo reizi startē Bocuse d’Or Eiropas atlasē, Pasaules prestižākajā pavāru konkursā!
Inovatīvs sadarbības projekts - mobilā mācību lietotne viesmīlības nozarē
Kas drošāks- steiks vai nageti
Uztura speciāliste Lizete Puga: ieteicamākie ēdieni ķermeņa labsajūtai
Veiksmīgi noritējis seminārs Somijas medijiem un tūrisma nozares pārstāvjiem


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts