Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

03.09.2013

“Latvijas balzams” kāpina eksporta apjomus prioritārajos tirgos. Šogad uzsvaru liek uz Krieviju.

AS “Latvijas balzams” (LB) tiešā eksporta apgrozījums 2013.gada 1.pusgadā veidoja 3,4 miljonus eiro, saglabājot izaugsmi stratēģiskajos tirgos kā Krievija, Vācija, Skandināvija, Ukraina un Latvijas beznodokļu jeb tax free zona.

 Paralēli uzņēmums ir uzsācis eksportu uz jauniem tirgiem kā Ķīna, Taivāna un Turcija. Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums, salīdzinot ar pērnā gada 6 mēnešiem, sasniegts Krievijā + 41% pieaugums, un Latvijas beznodokļu zonā +19%. 


Par nākamā pusgada eksporta izaicinājumu “Latvijas balzams” uzskata būtisku pārdošanas kāpumu Krievijas tirgū.  

Eksports pēc SPI Group pasūtījumiem, ko pamatā veido degvīni “Stolichnaya” un “Moskovskaya”, pusgadā ir audzis par 10.7%, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu. 

Pārskata periodā pārdošana Baltijas valstu tirgos samazinājusies, kas ir skaidrojama ar partneru dzērienu portfeļa pārskatīšanu. 

Savukārt eksporta pārdošanas apjomi ārpus Baltijas reģiona pusgadā auguši par 9.4%, sasniedzot 1,9 miljonus eiro. 

Nozīmīgākie zīmoli “Latvijas balzams” eksporta portfelī šī gada pirmajos 6 mēnešos bijuši “Rīgas Melnā balzama” līnijas produkti un “Riga Black vodka”, kā arī virkne spēcīgu privātmarku Norvēģijas un Lielbritānijas tirgum.


 “House of Riga Black Balsam” produkti ir popularitātes līderi arī beznodokļu zonā. Latvijas beznodokļu jeb tax free zona ir viens no lielākajiem LB produktu noieta tirgiem, kurā pārdošana pirmajā pusgadā pārdošana augusi par 19%.

“Beznodokļu zona ir specifisks un dinamisks tirgus, kurš uzrāda augošu ceļotāju skaita tendenci un dod pamatu runāt par piedāvājumu attīstību tieši šim segmentam. Tā ir globāla prakse – koncentrēties uz augošu klientu grupu, tāpēc tiek radīti speciāli dzērienu iepakojumi un noformējumi. 

Tikai šeit LB produkcija ir pieejama PET iepakojumos un piedāvāta īpaši veidotos dāvanu komplektos pēc klientu pieprasījuma. Tax free zona ir pirmā, kurā parādās produktu jaunumi,” skaidro “Latvijas balzams” pārdošanas vadītājs Justs Dzedons.

Kā atzīmē “Latvijas balzams” pārdošanas vadītājs, uzņēmums mainījis savu līdzdalības politiku starptautiskās izstādēs un tirdzniecības misijās, fokusējoties uz mazāku skaitu, bet specializētu notikumu. Šogad LIAA un ERAF Eksporta atbalsta programmas ietvaros apmeklētas vadošās nozares izstādes Krievijā un Lielbritānijā. Vairāki jauniegūtie klienti ir tiešs šo izstāžu rezultāts.

“Plānojam arī nākotnē turpināt augt eksporta tirgos, balstoties uz ienesīguma pieaugumu nodrošinošas portfeļa pārvaldības principu īstenošanu. Uzņēmums turpina uzsākto eksporta biznesa restrukturizāciju un viens no būtiskākajiem soļiem ir sadarbības partnera nomaiņa vienā no vadošajiem tirgiem - Krievijā, kā rezultātā mēs plānojam strauji palielināt mūsu pārdošanas apjomu uz šo valsti, kā arī nākotnē paplašināt piedāvājamo produktu klāstu”, pauž Justs Dzedons. 

“Latvijas balzams” izvirzījis mērķi nostiprināties arī pasaules lielākajos tirgos - Lielbritānijā, Ķīnā un ASV. Šajās valstīs tiek aktīvi veiktas pārrunas ar potenciālajiem klientiem, plānotas tirdzniecības misijas un mērķtiecīgi sagatavota augsne nākotnes aktivitātēm.

Īpaša uzmanība tiek veltīta vadošo zīmolu attīstībai eksporta tirgos - “Rīgas Melnais balzams” un ar to saistītie pārējie produkti jau šodien ir LB “lokomotīve”. Nākotnē šis zīmols iegūs vēl lielāku klātbūtnes efektu, kļūstot pieejamāks ārvalstu tirgos, un arī pamanāmāks savā komunikācijā. 



Dana Hasana



  

Vēl ziņas

Aizvadīts jau 3.starptautiskais konkurss ”Learn, Know, Do, Can, Show”
Veiksmīgi noslēgusies AEHT sagatavošanas konference Rīgā
Latvijas pavāru elite nu jau trešo reizi startē Bocuse d’Or Eiropas atlasē, Pasaules prestižākajā pavāru konkursā!
Inovatīvs sadarbības projekts - mobilā mācību lietotne viesmīlības nozarē
Kas drošāks- steiks vai nageti


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts