Ir noskaidrots Rīgas sporta klubu apmeklētāju viedoklis par pakalpojumu
Pētījums par Rīgas sporta klubu pakalpojumu kvalitāti tika veikts, lai noskaidrotu, vai sporta klubu klienti ir apmierināti ar sporta klubu kvalitātes līmeni Rīgā, un, kādas ir atšķirības starp sporta klubu klientu un sporta klubu pārstāvju vērtējumiem.
Klienti sporta klubus vērtē ar 4 no 5 ballēm
Kopumā apmeklētāji ir apmierināti ar sporta klubu pakalpojumiem, kopējo pakalpojumu kvalitāti vērtējot ar 4,0 ballēm 5 baļļu skalā, taču tajā pašā laikā klienti maz uzmanības pievērš sporta klubu personāla kompetences izvērtēšanai. Ja kāds no pakalpojumiem atbilst viņu vēlmēm, tad klienti piever acis uz nepilnībām.
Sporta klubu klientu vērtējums par sporta klubu kopējo pakalpojumu kvalitāti ir augstāks, ja uzņēmums sniedz atbilstošu un patiesu informāciju par pakalpojumiem, vienlaikus piepildot klientu gaidas. Vērtējot visus piedāvātos pakalpojumus, klienti visaugstāk novērtējuši sporta klubu reģistratūras pakalpojumus, viszemāk - atpūtas zonu iekārtojumus.
Telpu nepiemērotība sportiskām nodarbībām un gaisa apmaiņas sistēmas nepilnības
Salīdzinot sporta klubu apmeklētāju un sporta klubu pārstāvju vērtēju, tika secināts, ka sporta klubu pārstāvji visus sporta klubu pakalpojumus vērtē augstāk.
Lielākās atšķirības atspoguļojās pakalpojumu pieejamības, cenas un vides aspektu vērtējumos, kurus sporta klubu pārstāvji vērtēja augstāk. Salīdzinoši līdzīgi tika vērtēta darbinieku laipnība, atsaucība un uzticamība personālam. Analizējot vides aspektus, klienti uzsvēra sporta klubu telpu nepiemērotību sportiskām nodarbībām, gaisa apmaiņas sistēmas nepilnības un ierobežotas aprīkojuma izmantošanas iespējas.
Sievietes trenažieru zālē jūtas neērti biežāk kā vīrieši
Analizējot klientu vērtējumu pēc to dzimuma, tika secināts, ka sieviešu gaidas par pakalpojumu piepildās retāk. Atrodoties trenažieru un svaru zālē, sievietes jūtas neērti biežāk kā vīriešu,kāarī negatīvāk vērtē trenažieru un svaru zāles aprīkojuma pieejamību.
Jaunie klienti ir daudz prasīgāki
Jo ilgāk klienti apmeklē sporta klubus, jo apmierinātāki viņi ir ar trenažieru un svaru zāles pakalpojumiem, uzsverot personāla atsaucību un laipnību. Tie klienti, kas tikko sāk nodarboties ar sportu, ir daudz prasīgāki un kritiskāk vērtē klientu apkalpošanas ātrumu.
Analizējot rezultātus par nodarbībām (piemēram, aerobika, TRX nodarbības, funkcionālietreniņi u.c.), var secināt, ka sievietes nodarbību kvalitāti vērtē zemāk kā vīrieši. Pētījums atspoguļoja, ka gados jaunākie apmeklētāji ir vairāk apmierināti ar nodarbību kvalitāti, uzsverot, ka sporta klubu pārstāvji ir izpratuši viņu vēlmes par nodarbības saturu un izpildi. Iespējams, tas ir saistīts ar to, ka vairums sporta klubu treneru ir gados jauni.
Svarīgākais - personāla kompetence
Klientu atbildes atspoguļoja, ka vissvarīgākais kritērijs, izvēloties sporta klubu, ir personāla kompetence. Vienlaikus tikai 3,1% uzsvēra, ka sporta klubu personāla kompetence ir problēma.
Tika uzsvērts valsts valodas zināšanu trūkums un spējas veidot komunikāciju ar klientiem. Arī sporta klubu pārstāvji uzsvēra, ka sporta klubu klientiem būtu vairāk uzmanības jāpievērš treneru kompetencei, ko apliecina iegūtais sertifikāts. Šobrīd valstī nepastāvtreneru uzraudzības institūcija, tāpēc katram klientam pašam ir jāizvērtē iespējamie riski, kas pastāv, izmantojot nesertificēta trenera pakalpojumus, un var atstāt negatīvu ietekmi uz veselību.
Lai uzlabotu sporta klubu kopējo kvalitāti, sporta klubu pārstāvji uzskata, ka ir nepieciešama asociācija, kas aktīvāk pārstāvētu sporta klubu viedokli un darbotos, lai pilnveidotu treneru kompetenci un kopējo sporta klubu kvalitāti.
Pētījumā piedalījās 385 Rīgas sporta klubu klienti un 24 Rīgas sporta klubu pārstāvji, kā arī Latvijas Fitnesa un veselības veicināšanas asociācijas pārstāve.
Pētījuma autore: Gunda Zviedre