Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Raksti

02.02.2013

Kur nopirkt virtuves iekārtas?

Tā kā iekārtu iegāde ir ilgtermiņa investīcija, tad svarīgi lai ilgtermiņā tā arī darbotos, to varētu remontēt utt., tad arī ilgtermiņā sapratīsiet kas ir lētāk !

Vispirms, neatkarīgi kādā veidā Jūs pērkat iekārtu, pārliecinieties : 
1) iekārtu būs kas uzstāda, pārbauda un apmāca (kvalificēts personāls) ;
2) būs kas apkalpo, veic profilakses darbus;
3) vai iekārtu būs kas remontē (arī pēc pieciem un desmit gadiem)
4) vai varēs iegādāties rezerves un komplektējošās detaļas; 
5) vai būs kas sniedz  tehnisko informāciju. 
6) Vai iekārta atbildīs Jūsu prasībām (vajadzībām), vai būs tikai ķeksītis sarakstā

Tehnika ir tehnika un dzīvē visādi gadās!

Pērkot internetā vai pa telefonu risks ir tieši apstāklī , ka tehnikai nepieciešams pēcpārdošanas atbalsts – uzstādīšana, montāža, ieregulēšana, apmācība vēlāk arī remonts un serviss. 
Šeit es neizskatīšu riskus , ar ko var saskarties, ja pārdevējs vienkārši ir krāpnieks...

Pērkot pa tiešo  no rūpnīcas ārzemēs– visticamākais neko neieekonomēsiet, taču paši sev uzkrausiet pienākumus, kas parasti tiek uzticēti rūpnīcas pārstāvim  (piegāde, montāža, apmācība, garantija un serviss).  + risks ka  problēmu gadījumā paliksiet bez atbalsta.

Tāpēc vienīgais veids ko varu rekomendēt ir iegādāties iekārtas pie pārbaudītiem iekārtu tirgotājiem, ar labu reputāciju, kuri spēj un spēs nodrošināt tehnisko un konsultatīvo atbalstu. Ideāli, ja šis tirgotājs ir arī rūpnīcas pārstāvis. Tad arī visas atbildes uz iepriekš izskatītajiem jautājumiem, kā arī konsultāciju par lietošanu, ražību, ieteikumus Jūs saņemsiet turpat. 

Te daži negatīvie piemēri:

1. Mārtiņš no Valmieras savā pastkastītē saņem smuku brošūru ar iekārtām un to cenām. Cenas ir tik vilinošas ka nepieciešamā trauku mašīna tiek nekavējoties pasūtīta pie Lietuviešu tirgotāja (kurš atsūtīja bukletu). Prece tika piegādāta, jāustāda pašiem (nav cenā). Tas nekas, toties viss strādā ... diemžēl tikai pusgadu. Mašīnai apstājies galvenais sūknis, zvans pārdevājam – atbilde diezgan skarba – nevaram palīdzēt, varbūt pirksiet citu mašīnu? Izrādās šādu detaļu šai iekārtai nav kur pasūtīt. Mārtiņš tiešām pērk citu mašīnu, bet šoreiz dārgāk un pie pārbaudītiem iekārtu tirgotājiem Rīgā.

2. Skaidrīte no Rīgas ir atradusi internetā (Vācijā ) PacoJet iekārtu, cena laba, jāpērk! Pirmā problēma, ka iekārta  tiek piegādāta par papildu samaksu uz Rīgu. Saņemot iekārtu konstatē ka iekārta ir ar sabojātu korpusu. Pasta kompānija te nav pie vainas un nosūtītājs savukārt apgalvo, ka jāprasa atbildība no pārvadātāja. Nākas pasūtīt jaunu korpusu un meklēt meistaru, kurš to nomainīs. 

3. Maksims uztaisīja cenu aptauju nepieciešamajai plītij, lētāka cena uzņēmumā  SIA“X” . Diemžēl SIA “X” iekārtu uz vietas apskatīt nevar , to var izdarīt SIA “X” mājaslapā , kur ir plaša informācja un smukas bildes, pats uzņēmums strādā no biroja dzīvoklī, toties “garantējam ka iekārta ir augstas kvalitātes un piegādāsim 10 dienu laikā” .  Kad nauda samaksāta un pagājušas 3 nedēļas – plīts ir klāt, uztādīta un darbojas. Pēc laika Maksims konstatē ka viena sildvirsma nestrādā . SIA “X” vairs neeksistē....., toties ir SIA “Z”, varbūt gribiet jaunu plīti?  (šajā gadījumā Maksimam paveicās, ka saņēma pasūtīto plīti, jo gadās ka uzņēmums pazūd uzreiz pēc naudas saņemšanas).

Diemžēl šāda veida piemēru ir daudz. 

Kā atrast šo labo piegādātāju? 
Vispirms caur paziņām, citiem iekārtu lietotājiem, ko viņi var rekomendēt .
Svarīgi ir aizbraukt un apskatīt uz vietas, vai viss ir tik pat labi kā mājaslapā internetā  (internets var kalpot kā papildus informācijas avots, bet tā tomēr ir virtuālā vide) .
Uzprasīt  kur var aplūkot jau veiktos darbus, uzzināt ko saka jau esošie klienti.
Cik ilgi tirgū darbojas konkrētā firma, vai nav tendence ik pa laikam mainīt nosaukumus, juridisko personu utt. ;
Aizbraukt pie potenciālā piegādātāja , redzēt piedāvāto preci , pārliecināties, ka saistības tiks izpildītas.


Daži punkti kā atpazīt labu piegādātāju:

1. Laba reputācija (atsauksmes no klientiem)
2. Kompotence un zināšanas – pārzin iekārtas, kuras piedāvā, spēj sniegt konsultācijas.
3. Spēj sniegt tehnisko atbalstu (servisa dienests, rezerves daļas)
4. Iekārtas ir apskatāmas un/vai nopērkamas uzreiz.
5. Ir pietiekami resursi (personāls, finanses, tehnika) lai izpildītu pasūtījumus.



Jūsu eksperts Erlends Ādamsons,  SIA GRANDUS.





  

Saistītie raksti

Uztura mācība- 5 veselīgi produkti, kurus jāēd ar mēru
57 restorāni aicina izbaudīt Rīgas restorānu nedēļu
Kā pagatavot gardu un sulīgu steiku
Noslēdzies starptautiskais bārmeņu konkurss “Riga Black Balsam Global Cocktail Challenge 2016”
Kā cept zivis


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts